Ondersteuning teams en organisaties

Verhoog de effectiviteit van je team en organisatie met behulp van de principes van verbindende communicatie Wat is Verbindende Communicatie? Verbindende communicatie, ontwikkeld door Marshall Rosenberg, is een krachtige methode om empathie en begrip te bevorderen in menselijke interacties. Het helpt mensen effectief te communiceren zonder oordeel of conflict, door te focussen op gevoelens en… Lees verder Ondersteuning teams en organisaties

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als organisaties

Tweedaagse

Tweedaagse Training Geweldloze Communicatie Effectieve en verbindende communicatie voor professionals In een dynamische werkomgeving is heldere, respectvolle en effectieve communicatie essentieel. Deze tweedaagse training in Geweldloze Communicatie (GC) biedt u een krachtige methode om misverstanden te verminderen, samenwerking te versterken en conflicten constructief aan te gaan. Onze aanpak combineert theorie en praktijk in een interactieve… Lees verder Tweedaagse

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als organisaties

De dubbele ik-boodschap

Veel leerkrachten kennen de ik boodschap. Hou het bij jezelf als je iets zegt tegen kinderen. Maar een ik-omdat-jij boodschap kan heel vervelend overkomen bij kinderen en kan ze nog bozer maken of in hun schulp laten kruipen. Ik geef een voorbeeld van een gesprek van mij met Jasmine en wat het effect was van… Lees verder De dubbele ik-boodschap

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als Blog

Kinderen hebben toch regels nodig?

Ik help in veel klassen waar lastig gedrag wordt ervaren door medeleerlingen en leerkrachten. Bij de start van het traject leg ik vaak uit wat de uitgangspunten zijn van het traject. ‘Al het gedrag komt voort uit vervulde of onvervulde behoeften.’ ‘Al het gedrag van leerlingen is daarmee een dankjewel of een roep om hulp.’… Lees verder Kinderen hebben toch regels nodig?

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als Blog

‘Wees zelf de verandering die je in de wereld wilt zien’

Ghandi Deze uitspraak van Ghandi, het grote voorbeeld van geweldloos communiceren, kwam laatst in mijn gedachten. Ik was een beetje aan het klagen dat ‘de ander’ niet zo aandachtig en begripvol was. Zag ze wel wat ik allemaal deed? Had hij wel door hoe vaak ik even extra insprong om te helpen? Zag ze wel… Lees verder ‘Wees zelf de verandering die je in de wereld wilt zien’

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als Blog

Vergeven

Vergeven. Best moeilijk. Iemand vergeven die jou iets heeft aangedaan. Ik heb er mee geworsteld. Genieten Ooit was ik wethouder in Lelystad. Een prachtige functie waar ik, op enkele heftige stressmomenten na, van genoot. Ik had mooie portefeuilles waar ik me met hart en ziel voor inzette. Onderwijs, duurzaamheid, jeugdzorg, gezondheidszorg en sport. Ik ging… Lees verder Vergeven

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als Blog

Rust in de groep door te luisteren naar kinderen.

Ik gebruik de theorie van Geweldloze Communicatie van Marshall Rosenberg om gesprekken te voeren met kinderen. Vaak roept een school onze hulp in bij klassen waar zoveel gedoe is dat lesgeven lastig en zeer vermoeiend is voor de leerkracht. Kinderen die onrustig zijn, heel vaak boos worden, de clown uithangen, elkaar pesten of steeds door… Lees verder Rust in de groep door te luisteren naar kinderen.

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als Blog

Luisteren naar kinderen

‘Zou jij eens met Tim willen praten’ vroeg de leerkracht. Natuurlijk wilde ik dat. Ik had ook gezien dat Tim tijdens de rekenles, terwijl alle kinderen rustig aan het werk waren, drie keer naast zijn stoel was gaan staan en met zijn armen op en neer bewoog en geluiden maakte. Tim kwam binnen, een beetje… Lees verder Luisteren naar kinderen

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als Blog